czwartek, 30 sierpnia 2012

Dorsz w mleku zapiekany z warzywami


Składniki:
- dorsz (u mnie filet 2 płaty)
- włoszczyzna (może być mrożona, krojona w paski)
- 2 x por
- marchewka (osobno)
- 2 jabłka
- pół szklanki mleka
- jogurt naturalny
- koperek
- chilli
- przyprawa Kamis FitUp do ryb
(wybrałam akurat tę, ponieważ zawiera imbir i trawę cytrynową, co świetnie podkreśla smak ryby. Dodatkowo posiada błonnik, który jest bardzo potrzebny w codziennej diecie - szczególnie takim mamuśkom jak ja, które próbują wrócić do formy po ciąży :) )
- 1/2 przyprawy Kamis FitUp do sałatek
- pieprz cytrynowy Kamis



Przygotowanie:
1. Dorsza kroję w kostki i posypuję przyprawą Kamis FitUp do ryb.
2. W garnku/na patelni układam kostki dorsza i zalewam mlekiem. Całość podgotowuję ok 5min.
3. Wyjmuję rybę i odkładam na bok, do pozostałego sosu dodaję pokrojonego w talarki pora (3/4 - resztę pozostawiam do dekoracji) i włoszczyznę w paski. Doprawiam pieprzem cytrynowym Kamis i solą morską.
4. Warzywa z patelni wykładam do naczynia żaroodpornego, na to kładę wcześniej przygotowanego dorsza, posypuję pozostałym porem i na koniec oprószam wszystko delikatnie chilli oraz kilkoma kroplami oliwy z oliwek.
5. Zapiekam przez 25 minut w piekarniku nagrzanym do 180°C

6. Pora siekam drobno. Jabłka i marchewkę ucieram na tarce o dużych oczkach, łącze razem. Dodaję jogurt naturalny połączony wcześniej z przyprawą Kamis FitUp do sałatek.

Jeśli wolicie konkrety, to ryba będzie świetnie smakowała z kaszą jęczmienną albo też gryczaną.

Pyszne, lekkie i łatwe połączenie :) Smacznego!

1 komentarz:

  1. Bardzo dobre danie, ja użyłem morszczuka i pieprzu cytrynowego(trzeba uważać aby nie przesadzić),oraz ziemniaków polanych masłem(wersja dla nie dbających o kalorie)i obsypanych koperkiem. Warzyw wcześniej nie podgotowywałem tylko po moczeniu w mleku położyłem na żaroodporne naczynie(plus rybka oczywiście) co dało efekt chrupkości.
    Pozdro Jaro

    OdpowiedzUsuń