czwartek, 6 września 2012

Muffinki z brokułami, szynką i serem

Dziś w nocy wyjeżdżamy na weekendowe wakacje, więc postanowiłam zrobić coś dobrego na drogę :)
Te muffinki może nie mają najmniej kalorii, ale za to są przepyszne! Dodatkowo, zrobiłam co w mojej mocy, żeby była to wersja najzdrowsza z możliwych (wszystko zależy od rodzaju szynki czy sera który wybierzecie - albo które pominiecie w ogóle) :)



Składniki:
- 300g brokuła
- 5 plasterków pokrojonej szynki (dowolnej)
- 1/2 cebuli
- 1/2 szklanki startego sera
- 1 jajko
- 1 jogurt naturalny (ok 160g)
- 4 łyżki oliwy z oliwek
- 2 ząbki czosnku przeciśnięte przez praskę
- 1/2 szklanki mąki (pełnoziarnista lub razowa)
- 1/2 szklanki płatków żytnich 
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia
- 1 łyżeczka oregano
- 1/2 łyżeczki chilli
- 1/4 łyżeczki tymianku

Przygotowanie:
1. Brokuły gotuję w lekko osolonej wodzie i kroję w mniejsze części.
2. Kroję szynkę i cebulę w kostkę, a ser ścieram na tarce. 
3. Łącze wszystkie suche składniki, dodaje do nich oliwę, jajko oraz jogurt i mieszam.
4. Dodaję brokuły, szynkę i ser.
5. Napełniam foremki masą i piekę w 200°C

 

4 komentarze:

  1. Jaki świetny pomysł :-) Patrzę i patrzę, i napatrzeć się nie mogę :-)
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje :) Właśnie skończyłam robić kolejną partię .. troszkę zmodyfikowaną :) Mam nadzieje, że też się spodobają

      Usuń
  2. wygląda apetycznie i zachęcająco :) nie robiłam muffin wytrawnych, jedynie kupną babeczkę szpinakową jadłam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ola, spróbuj i koniecznie daj znać jak Ci wyszło! Dodałam jeszcze jeden przepis, więc jest co testować :)

      Usuń