czwartek, 6 września 2012

Muffinki z suszonymi pomidorami, serem i szynką

Uff, zdążyłam jeszcze przed wyjazdem podzielić się z Wami tym przepisem. 
Kolejna odsłona wytrawnych muffinek. Chciałam trochę różnorodności, więc wymyśliłam jeszcze takie połączenie. To przerosło moje oczekiwania .. Naprawdę pycha!


Składniki:
- 5 plasterków pokrojonej szynki parmeńskiej (może być inna)
- 6 suszonych pomidorów
- 1/2 cebuli
- 1/2 szklanki startego sera
- 1 jajko
- 1 jogurt naturalny (ok 160g)
- 4 łyżki oliwy z suszonych pomidorów
- 2 ząbki czosnku przeciśnięte przez praskę
- 1/2 szklanka mąki (pełnoziarnista lub razowa)
- 1/2 szklanki płatków żytnich
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia
- 1 łyżeczka oregano
- 1/4 łyżeczki tymianku
- 1/2 łyżeczki chilli
- 1/2 łyżeczki słodkiej papryki

Przygotowanie:
1. Kroję pomidory, szynkę i cebulę w kostkę. Ser ścieram na tarce. 
3. Łącze wszystkie suche składniki, dodaje do nich oliwę, jajko oraz jogurt i mieszam.
4. Dodaję pomidory, szynkę i ser.
5. Napełniam foremki masą i piekę w 200°C
 
Proste, sycące i pyszne! Smacznego! 

1 komentarz:

  1. Nigdy takich nie jadłam, ale to połączenie smaków zdecydowanie mi się podoba. :)

    OdpowiedzUsuń