poniedziałek, 10 września 2012

Risotto z porem i tuńczykiem

Po krótkiej przerwie wracam do mojej ukochanej, ciasnej kuchni :) 
Namęczyłam się dziś myśleniem "co by tu zrobić na obiad", przeglądałam strony, te papierowe i te internetowe, szukając inspiracji. Przyszła dopiero, gdy sprawdziłam zawartość lodówki i w tedy mnie oświeciło :) Mam nadzieje, że i Wam się spodoba. 
Właściwie nie powinno nazywać się risotto, bo nie użyłam ani ryżu do risotto ani nie posypałam go parmezanem. Powiedzmy więc, że to coś pomiędzy risotto a pilawem :)



Składniki:
- 200 g ryżu
- czerwona cebula
- czosnek (u mnie 4 ząbki)
- 3 pory
- tuńczyk
- świeża, posiekana pietruszka
- ok. pół litra bulionu drobiowego
- szklanka białego wina (u mnie wytrawne)
- oliwa z oliwek
- sól morska
- pieprz


Przygotowanie:
1. Siekam drobno cebulę i podsmażam ją na oliwie z oliwek. Po około 3 minutach dodaję do niej przeciśnięty przez praskę czosnek.
2. Dodaję ryż i mieszam jeszcze przez 2 minuty na wolnym ogniu.
3. Dolewam wina, mieszam i czekam spokojnie, aż ryż wchłonie całe wino (mhmm .. ten etap lubię najbardziej).
4. Zaczynam dodawać bulion. Około 100ml. Mieszam i czekam, aż ryż wchłonie cały płyn. Dolewam kolejną porcję wywaru, gdy poprzednia zostanie prawie całkowicie wchłonięta przez ryż.
5. Przy ostatnim podlaniu ryżu daję pokrojonego pora.
6. Na sam koniec dodaję tuńczyka i doprawiam solą i pieprzem oraz posypuję całość natką.

Smacznego!

2 komentarze:

  1. Mam ochotę spróbować już, teraz!
    Pysznie u Ciebie!
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Koniecznie spróbuj i daj znać co wyszło :) Chętnie dowiem się też o modyfikacjach przepisu :)

      Usuń