środa, 3 października 2012

Żytnie ciasteczka kokosowe z syropem klonowym

Postanowiłam poznać smak syropu klonowego. To w końcu takie amerykańskie, a tyle osób nie może się mylić :) Gdy posmakowałam, od razu przyszło mi do głowy to połączenie. 


Składniki:
- 200g mąki żytniej razowej
- 200g mąki pszennej pełnoziarnistej
- 3 łyżki oleju rzepakowego
- 40g brązowego cukru
- 100g wiórków kokosowych
- jogurt naturalny
- 1 jajko
- 50ml syropu klonowego
- 1 łyżeczka olejku waniliowego
- 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia

Przygotowanie:
1. Łącze ze sobą suche składniki. Dodaję jajko, olejek, jogurt oraz syrop klonowy (jogurtem kontroluję konsystencję ciasta).
2. Wyrabiam ciasto, rozwałkowuje na grubszy plaster i wykrawam ciasteczka.
3. Wykładam na blachę wyłożoną papierem do pieczenia.
4. Piekę w 200°C przez około 10-15 min.

Idealne będą również z dodatkiem orzechów np. laskowych :)

5 komentarzy:

  1. Świetne ciacha :) Patrząc na składniki, samo zdrowie! Dodałabym rodzynki.

    OdpowiedzUsuń
  2. ja jeszcze nie spróbowałam syropu klonowego, ale na pewno to przede mną :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest delikatny. Smakiem przypomina mi trochę orzechy laskowe :)

      Usuń
  3. O proszę, myślałam, że tylko ja jestem taka spóźniona z tym syropem :) ja mam od tygodnia i już połowy nie ma :) jest przeeeprzyszny. Skonsumowałam go tyle z tostami po francusku - pychota!

    OdpowiedzUsuń
  4. Syropu klonowego niestety jeszcze nie mam, a szkoda, bo bardzo chętnie spróbowałabym Twoich ciasteczek.

    OdpowiedzUsuń